Ideje másként gondolkodni a natív hirdetésekről! Másodszor is alaposan megfeszegettük a kereteket a Forddal

2024-03-18

Adott egy tipikus izomautó új, elektromos változata, és adott hozzá a feladat: mutassuk meg, hogy igenis van helye a piacon egy korábban csak benzines változatban ismert ikonikus járgánynak! Natív csapatunk kezelésbe vette a projektet, és egy igazán menő, a Mustang-életérzést maximálisan hozó bemutatkozást dolgozott ki Ford Mustang Mach-E-nek.

A Forddal való együttműködésünk nem újkeletű, számos kampányon és egyedi, kreatív hirdetési megoldáson dolgoztunk együtt. Emlékezetes például a Ford Puma 2021-es bemutatása, amikor a név és a natív adta lehetőséget kihasználva elkészítettük a Pumák titkos élete című videót.

A természetfilmek hangulatát visszaadó anyag a Ford Pumát mint ragadozót mutatja be, és igazán szép sikereket ért el: megjelenése óta csaknem 215 ezren nézték meg. A sikeres együttműködésen felbuzdulva idén tavasszal ismét kaptunk egy felkérést – ezúttal a Ford Mustang Mach-E kreatív és újszerű bemutatására került a fókusz.
Tomcsik Márton account manager (Indamedia Sales)„A Ford márkával már-már hagyomány, hogy egyedi projektekben működünk együtt. Megtisztelő volt az újbóli felkérés, és büszkék vagyunk arra, hogy a 2021-ben elkészült A pumák titkos élete most méltó folytatást kaphatott. Nem csak tovább vittük a különleges tartalomgyártás örökségét, de új szintre is tudtuk emelni ebben az átfogó tartalmi projektben mind technikai, mind stratégiai szempontból. Azt gondolom, ez a projekt is jól mutatja, milyen elképesztő lehetőségek rejlenek egy natív videós együttműködésben” – mondta Tomcsik Márton, az Indamedia Sales account managere.

A Ford Mustang Mach-E promóciójához ismét a videós natív eszközéhez nyúltunk, de mielőtt nagyon elmerülnénk a projekt ismertetésében, ejtsünk pár szót a natív hirdetésekről!

„A marketingkommunikációs stratégiánk fontos részét képezik az olyan jellegű együttműködések, mint a Mustang és a Mustang Mach-e Speedrun natív videós projektje. A Ford hosszú távú célja, hogy a robosztus, hagyományos értékekben gazdag márkaimage-t olyan új elemekkel egészítse ki, amelyek mindenki számára demonstrálják a Ford innovatív gondolkodásmódját. Mindezt oly módon kívánjuk megtenni, hogy az szórakoztató, személyre szabott és közvetlen hangvételű tartalmakban nyilvánuljon meg, amelyeket szívesen fogyasztanak az emberek. Ennek a filozófiának mentén készült el a Speedrun videó is" - mondta Sindler Beáta, a Ford Közép-és Kelet-Európai Kft. regionális kommunikációs igazgatója.

Sindler Beáta, a Ford Közép-és Kelet-Európai Kft. regionális kommunikációs igazgatója

Kezdjük az elején: mit nevezünk natívnak a hirdetési piacon? Először is nem a PR cikkeket. A natív és a PR-cikk összekeverését viszonylag gyakran tapasztaljuk, ám a két formátum között van egy jelentős különbség: míg a natív cikkek jellegüknél fogva igyekeznek idomulni az adott médium jellegzetességeihez, addig a PR cikkeknél nincs ilyen kritérium. Natív hirdetés alatt olyan fizetett partneri együttműködéseket értünk, amelyek küllemben, tonalitásban és funkciójukat tekintve tökéletesen illeszkednek a célplatform általános tartalmaihoz, ugyanakkor tartalmazzák azokat az üzeneteket, elemeket is, amelyek támogatják a megrendelő kommunikációs céljait. Natív viszont nem csak egy cikk lehet, számos kreatív tartalmi megoldás létezik, amellyel egyedi és izgalmas megjelenés érhető el. Remek példa erre a cikkben bemutatott videós formátum.

Kis kitérő után kanyarodjunk vissza a Ford Mustang Mach-E kampányhoz. Az ötletelés 2023 márciusában kezdődött, natív csapatunk nagy élvezettel és lelkesedéssel vetette bele magát a kreatív munkába. Már ekkor felmerült az az igény, hogy az anyagban jelenjen meg a Mach-E mellett a klasszikus Mustang is. A cél és a koncepció vezérfonala annak a bemutatása volt, hogy egy elektromos izomautónak igenis van helye a piacon, mindezt úgy, hogy képviseli a Mustang-életérzést. A team figyelembe vette a Ford egyéb, videós anyagait, a Mustangról és a Mach-E-ről kommunikált infókat, valamint a hazai, illetve amerikai jellegzetességeket, és ezek alapján dolgoztak ki egy komplex, több irányt felvonultató, nagyobb volumenű ötletcsomagot. Az már a legelején is látszódott, hogy a Ford Puma natívhoz hasonlóan, ennél a projektnél is egy többnapos, akár többhelyszínes forgatást magába foglaló, komoly videós anyagra kell készülni.

A javaslatokat, megközelítési irányokat a tavasz folyamán folyamatosan egyeztettük és finomhangoltuk az ügyfél visszajelzései, igényei alapján. Felmerült az ötletek között lovas-betyáros, autóversenyzős és az amerikai életérzést prezentáló irány, majd ezek elegyítésével fordult rá a natív csapat a (magyar) 66-os útra – előbb gondolatban, aztán nyáron a Mustangokkal is.

Az előkészítés után begyújtottuk a motorokat

Május második felére kezdett kikristályosodni, hogy a számos ötlet közül végül az autós-videójátékos irány lesz a befutó, melyhez az egyik legikonikusabb autóversenyzős játéktermi játék, az OutRun adta az inspirációt.
 Balázs Attila, a Dialogue Creatives natív csapatának szakmai vezetője„Az amerikai autóvezetős élményt, ami tökéletesen illeszkedik a Mustang életérzéshez, kívántuk megidézni és elegyíteni a modern érával, amit a Mach-E testesít meg. A koncepció lényege, hogy a videóban a valóságból csöppenjünk bele a játék világába, majd e kettő között ugrálva fűzzük össze őket. A témára azzal is ráerősítettünk, hogy az autóvezetős felvételeket a magyar 66-os úton, így Pécs és Kaposvár környékére terveztük be” – mesélt Balázs Attila, a Dialogue Creatives natív csapatának szakmai vezetője.

Mivel az inspirációt adó játék a 80-as évek emlékezetes alkotása, így a koncepcióba bevontuk Quixoticot, a korszak zenei stílusának egyik legismertebb képviselőjét. Quixotic jártas a retró kor játékaiban éppúgy, mint a Mustangok világában, így remek partnerre találtunk benne, és végül nemcsak a zenéi, de ő maga is szerepel a videóban. Közben a grafikus csapattal is megkezdődött a vizuális tervek kidolgozása. Az volt a cél, hogy látványosan érzékeltessük a két világ, a játék és a valóság, illetve a klasszikus és a Mach-E Mustang összefonódását.

Forognak a kerekek és forog a kamera is

A forgatásokat több hetes előkészítés előzte meg, és végül júliusban kezdte el a csapat a Képszerkesztőség szakembereivel az első képkockák rögzítését. A forgatások egy héten keresztül tartottak, számos különböző helyszínen készültek felvételek. Gyakran éjszakába nyúlóan tartottak a munkálatok – hol a Megyeri híd környékén, a 66-os út mentén, a Flippermúzeumban, Pécsett vagy éppen egy teremgarázsban. Természetesen nem várt események is próbára tették a csapatot: az időjárás sem volt mindig túl kegyes, valamint egy durrdefekt is színesítette a forgatásokat.
Baán Flóra content manager (Dialogue Creatives)„Hálás és egyben büszke vagyok arra, hogy egy ilyen különleges és nagy volumenű projektben vettem részt. Bő fél évet ölelt fel, számtalan kanyart, kitérőt és újratervezést igényelt, de maradandó élmény volt, és nem jöhetett volna létre a résztvevők elhivatottsága nélkül” – mondta Baán Flóra, a Dialogue Creatives content managere.

Megszületett a Speedrun!

A forgatást követően a nyár utolsó hetei az utómunkálatokkal teltek, több verzió is készült. A végleges változatot a Ford visszajelzései alapján alakította és végezte el az utolsó simításokat a natív team, hogy egy igazán Fordhoz illő natív anyag szülessen: dinamikus, látványos, különleges – ez lett a Speedrun.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy 2021 után újra egy formabontó natív videót alkothattunk a Fordnak. A Mustang az autókultúra egyik legikonikusabb darabja, ezért nekünk is fel kellett húznunk a vezetős kesztyűnket, ráadásul a Ford Mustang GT mellett egy vadonatúj Mach-E-vel is dolgozhattunk. Megközelítésünkben fontos szerepet játszott a múlt és a jelen harmonikus kapcsolatának, az autók páratlan esztétikájának és persze a vezetés élményének bemutatása. Mindezt megbolondítottuk Quixotic zenéjével és főszereplésével, aki az amerikai autók szerelmesként a lehető legjobb pilótának bizonyult ehhez a filmhez. A SpeedRun így egy nosztalgikus hangulatú, ugyanakkor modern szemléletű kisfilm lett, amelyre nemcsak azért fogunk sokáig jó szívvel emlékezni, mert a natív üzletág eddigi legnagyobb vállalkozása volt, hanem azért is, mert a projekt által egy kicsit mi is kaphattunk a Mustang-életérzésből” – foglalta össze a több hónapos Speedrun projekt tapasztalatait Balázs Attila.

Hirdetnék